×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کتاب ((مکاسب))؛ از سری کتب آموزشی تالیفات ؛ حسنعلی مختاری که با زبان ساده و با پرداختن به سوالات روز در حد نیاز کاسبان نوشته شده است توسط نشر آکادمیک منتشر شد

اگرچه در راه پیشبرد و بالابردن سطح دانش و اطلاعات کاسبان بازار، مقالات و کتاب هایی نوشته شده، اما چون اغلب آنها به زبان عربی و با جلوه آموزشی صرف حوزوی ظهور یافته ، ازعرصه استفاده اقشارمتوسط جامعه فاصله دارد.

کتاب مکاسب از سری کتب آموزشی تالیف حسنعلی مختاری است که با زبان ساده و با پرداختن به سوالات روز در حد نیاز کاسبان نوشته شده است .

سبک نگارش این کتاب هم مانند آثار قبلی نگارنده حاوی تعاریف ،سرفصل های مورد نظر و طرح پرسش و پاسخ هایی است که درجلسات مشاوره با شاغلین اصناف بررسی و مطرح گردیده بود .

عناوینی که در کلاس های اتاق اصناف ومقدمات اخذ پروانه کسب برای کسبه طرح و آموزش داده می شود، از قوانین مورد نیازی است که ندانستن آنها زیان های فراوانی به شاغلان تحمیل نموده است.مشکلاتی که در مدت چند ساعت مجال مناسبی برای پاسخگویی به شرکت کنندگان در کلاس ها پیدا نمی کند و هدایت به مطالعه ومراجعی را می طلبد که سرفرصت مورد دقت شاغلان قرار گیر د

 پس ازنگارش  کتاب “قوانین و تعاریف بیمه”  وهمزمان کتاب” مسائل و مشکلات سرقفلی” که به لطف خدا از استقبال خوبی برخوردار بود، عنوان دیگری که جای خالی آن در این عرصه احساس

می شد، مسئله ” مکاسب ” در فضای آموزش و کسب و کار خودنمایی می کرد.

رعایت نکات و ملاحظات شرعی در معاملات بازار چه در فضای سنتی و چه امروزی،مجازی،خرید و فروش های اینترنتی و بسیاری از نکات به روز شده در این کتاب به زبان ساده نگاشته شده است .

مسائلی از قبیل ذکر فتوا و نظر یک شخص یا مرجع ،تفسیر و توضیح سوالات به زبان معمول اجتماع در مقدمه کتاب بطور مشروح و واضح قید شده است.خواندن این کتاب به کلیه اقشار چه افراد مسن با تداعی احوالات کسب قدیم و چه جوانان در چارچوب مشاغل امروزی توصیه می گردد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.